quto.ru
Опубликовано 21 августа 2019, 12:32

Toyota может отказаться от Land Cruiser с 2022 года

Компания Toyota может отказаться от производства внедорожника Land Cruiser.
Toyota

Пока что речь идет об американском рынке. Впервые информация об отказе японского бренда от легендарной модели появилась от американского журналиста Джонни Либермана, который поделился ею в своем Инстаграме.

View this post on Instagram

Bad News. I just heard that the venerable, completely amazing, stealth wealth king Toyota Land Cruiser will be exiting the U.S. market after 2022. Insane, I know. Why? Well, at $86,000 it’s expensive and hard to sell. Especially because Toyota has spent ZERO DOLLARS marketing their best product for several decades straight. 3,000 or so people a year buying a hand built, over-engineered, off road luxury masterpiece apparently ain’t enough. And that’s not even the real reason. The Lexus LX570 is essentially the same vehicle and costs more (i.e. it is more profitable). Why not sell 7,000 LX570s a year instead of 4,000?? The thinking being that all 3,000 Land Cruiser customers will want a big Lex. Which... maybe? Dirty secret—Lexus hasn’t made a profit in about 2 years. Too many NXs being sold with cash on the good, not nearly enough big ticket products like GS, LS, LC, and LX getting bought. So yes, there will be a next-gen, 2023 LX570 sold in America, just not it’s Toyota sibling. STUPID. Toyota has been selling trucks badged as Land Cruisers to Americans since 1957! And they’re just tossing 70 years of heritage out the window. The hell!?! I’ve had a few people tell me that the move from Los Angeles to Dallas broke Toyota USA’s culture. This dumb decision—killing Land Cruiser!—is proof. Maybe if there’s enough outcry, Toyota will change its mind? #boo #hiss #changeyourminds #provemewrong #toyota #landcruiser @toyotausa

A post shared by Jonny Lieberman (@jonnylieberman) on

В длинном посте он пишет, что если бренд и откажется от модели, то с 2022 года и только в США. В качестве доводов он приводит высокую стоимость модели и низкие продажи за 2018 год - чуть более 3000 экземпляров. Отметим, что российские продажи модели составили в 2018 году 43560 экземпляров стандартной модели и версии Prado.

Тем не менее, Либерман утверждает, что Toyota может переключиться на выпуск внедорожника в обличье Lexus LX570, так как он более прибыльный. Но в 2023 году LX570 может сменить поколение, а заодно и платформу, так он может и не быть прямым наследником "Крузака".

Представитель американской "Тойоты" поспешил прокомментировать эту информацию. Издание Jalopnik публикует его ответ, в котором говорится, что Toyota не комментирует будущее продукта и заявляет, что решение о прекращении продаж модели в США еще не принято.

Автомобильные новости